Twilight

IndexPortalFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Apollo's 1st try [Open]

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Apollo

Aantal berichten : 385
Punten : 1513

Character sheet
Leeftijd: 24
Partner:
Soort: Vampier

BerichtOnderwerp: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 22, 2012 12:12 pm

Apollo liep door het bos, al nadenkend over zijn gesprek bij de Cullens en de gebeurtenissen samen met Jarael en Penelope. Hij was opgelucht dat Jasper hem zou helpen. Als hij zijn emoties en zijn gave onder controle kon krijgen, zouden er geen zielen meer in zijn hoofd komen en zou hij er sterker van worden, dat wist hij zeker. Apollo had al een tijdje niks meer van de ziel Lisa gehoord, sinds wat er zich voorgespeeld had in Port Angeles. Apollo was in het bos omdat hij nieuwsgierig was hoe dierenbloed zou smaken, de Cullens dronken het en hij wou het ook proberen. Hij rook eens goed en kreeg allereerst de geur van een mens binnen, hij was nog te dichtbij de bewoonde wereld. Hij schudde de geur van zich af en begon te rennen. Toen ving hij nog een geur op, het was milder als dat van een mens. Apollo rende er met volle kracht op af en zag toen een hert. De hert keek hem geschrokken aan en rende weg. Apollo glimlachte en ging er achter aan. Hij kon zijn gave gebruiken, maar dan was hij bang dat hij het niet meer kon stoppen. Dan zou misschien wel het hele bos afsterven. Apollo kon de hert makkelijk inhalen, maar bleef het beest speels achtervolgen. Toen hij er eenmaal genoeg van kreeg, sprong hij sierlijk langszij naar het beest toe en greep het bij zijn nek. Hij brak het zonder enige moeite en zette zijn tanden erin. Apollo begon te drinken. Het smaakte minder smakelijk als mensenbloed, maar het kon er mee door.

[Open for everyone]
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Liam

Aantal berichten : 135
Punten : 1029

Character sheet
Leeftijd: Forever 17
Partner: I know I'm smexy, love

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 22, 2012 4:30 pm

Het geluid van een pijl die door de lucht vloog doorbrak de stilte die in het bos hing. Stilte, eindelijk eens iets anders dan de drukte van de stad. De vampier was naar hier gekomen omdat hij even aan al die drukte wilde ontsnappen. Ook de geur van mensenbloed als er iemand gewond was maakte hem soms gek. Het was niet omdat hij dierenbloed dronk en zich redelijk goed kon beheersen dat mensenbloed hem niet meer aantrok. Een kleine grijns verscheen op Liams gezicht en zijn zwarte ogen fonkelden tevreden toen de pijl trillend in de roos bleef steken die hij had getekend. Toen hij nog een mens was, was hij al goed geweest in boogschieten, maar sinds hij veranderd was kon hij niet meer misschieten. Toch waren er een paar nadelen aan verbonden. De jongen raakte altijd hetgeen waar hij aan dacht, maar als hij nu bijvoorbeeld dacht aan in een wedstrijd echt te willen winnen kon het goed zijn dat hij een van zijn tegenstanders vermoordde. Dat was hem al eens een keer overkomen en sindsdien was hij gestopt met wedstrijden. Na een tijdje werd de brandende pijn in zijn keel toch iets te erg omdat hij al dagen niet meer gedronken had. Met een soepele beweging trok hij de pijlen uit de verschillende bomen en stak ze in de koker op zijn rug. Liam pakte zijn boog en pijlen altijd overal mee naartoe, tenzij hij terug naar school ging, maar dat was hij de eerste dagen nog niet van plan. De boog werd bij de pijlen gestopt en met gespitste oren liep hij verder het bos in. Het geluid van vier poten die zo hard mogelijk bewogen gevolgd door iemand op twee benen trok zijn aandacht. Geamuseerd keek hij toe hoe een vampier een hert opjaagde en na een tijdje toch van het leven beroofde. De ogen van deze vampier waren rood, dus dat wilde zeggen dat hij ofwel pas veranderd was en wilde proberen op dieren lied te leven, ofwel altijd op mensenbloed geleefd had en er nu spijt van had. Liam zelf had nooit mensenbloed gedronken omdat hij geen monster wilde zijn en dat was hem nog goed gelukt ook. "Dit is zeker de eerste keer dat je dierenbloed probeert?" De ogen van de vampier waren nog vuurrood terwijl die van vampieren die het al langer probeerde meer goud dan rood waren. Die van hem waren op dit moment diep zwart omdat hij dringend het brandende gevoel in zijn keel weg moest krijgen.

Naam moet nog veranderd worden n_n
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 22, 2012 4:53 pm

Apollo was net klaar met het hert toen hij voetstappen hoorde. "Dit is zeker de eerste keer dat je dierenbloed probeert?" vroeg een onbekende jongen. Apollo draaide zich vlug om en stond op. De jongen was een vampier en zijn leeftijd schatte Apollo rond de achttien. Hij droeg een koker met pijl en boog. Hij had dezelfde kleur ogen als de Cullens, Alice had hem alles uitgelegd over de ogen van vampiers. Aan de zwarte kleur te zien, had hij dorst. "Dat klopt" zei Apollo voorzichtig. Hij hurkte weer bij het beest neer, het lichaam was nog warm. "Er zit nog voldoende bloed in, dus als je dorst hebt" zei Apollo wijzend naar het beest, terwijl hij weer op stond. Apollo moest nog wennen aan het dierenbloed en wist niet of hij mensenbloed wel kon weerstaan. Misschien dat hij het voor de Cullens zou doen, omdat zij hem hielpen. "Mijn naam is Apollo" zei hij. Eigenlijk was zijn naam Gabriel, maar dat was van een vergeten leven.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 22, 2012 5:39 pm

Eigenlijk was het best grappig om te zien hoe een vampier die in het begin mensenbloed had gedronken nu dierenbloed te zien drinken. Ze vonden het raar, vonden het walgelijk. Deze vampier vond het blijkbaar iets minder vies dan al die anderen. "Dat klopt" Dat bevestigde zijn vermoeden dus. Met ogen die geamuseerd fonkelden keek Liam van de man naar het hert en terug. "Er zit nog voldoende bloed in, dus als je dorst hebt" Dus de vampier had zijn huiswerk gemaakt. De meeste vampiers met rode ogen wisten niet eens dat er vampiers zoals hij bestonden. Rustig liep hij dichterbij en knielde neer bij het hert. Zijn ogen waren nog altijd op de onbekende vampier gericht terwijl hij eerst met zijn tanden langs de hals van het beest schraapte en dan pas echt doorbeet. Het bloed vloeide door zijn keel en doofden de vlammen in zijn keel. Langzaam maar zeker werd de kleur van zijn ogen lichter en lichter tot ze op een gegeven moment helemaal goud waren. Met zijn hand veegde hij het bloed van zijn lippen en ging terug rechtop staan. "Liam."Stelde hij zich voor en keek Apollo onderzoekend aan, vroeg zich af waarom hij ineens was begonnen met het drinken van dierenbloed. "Ik wil niet onbeleefd zijn, maar waarom ben je juist begonnen met het drinken van dierenbloed?" Nieuwsgierigheid, iets wat Liam bij anderen al veel had vervloekt maar zelf in overvloed had. Het was gewoon fijn om dingen van anderen te weten.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 22, 2012 7:20 pm

Apollo glimlachte toen de jongen zich ontfermde over het beest. "Liam" stelde hij zich voor na het drinken. Apollo knikte. "Ik wil niet onbeleefd zijn, maar waarom ben je juist begonnen met het drinken van dierenbloed?" vroeg Liam nieuwsgierig. Apollo liet even een stilte vallen en dacht er zelf ook nog eens goed over na. "Verschillende redenen" begon Apollo. "Ik was nieuwsgierig naar de smaak, omdat ik vampiers heb ontmoet die ook dierenbloed dronken en aangezien deze vampiers mij gaan helpen, kon ik ook wel wat terug doen, zoals mensen in leven laten" legde Apollo nonchalant uit. Hij hoopte dat Liam niet zou vragen, met wat deze vampiers hem hielpen. Hij zou het zonder enige moeite vertellen, hij was geen angsthaas. Maar waarschijnlijk zou hij er van schikken, tot nu toe was iedereen er van geschrokken. "En hoezo drink jij dierenbloed?" vroeg Apollo terug.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 22, 2012 9:00 pm

Liam vond het altijd geweldig om nieuwe soortgenoten te ontmoeten die tenminste een poging deden om op dierenbloed te leven, maar dat was niet de enige rede waarom hij anderen opzocht, de personen die hij ontmoeten lieten ook meestal de steunde pijn die hij diep vanbinnen voelde voor even weggaan. Mensen die in vampieren geloofden dachten altijd dat ze geen gevoelens hadden omdat ze monsters waren, maar hij had wel degelijk gevoelens en een hart dat nu aan duizend stukjes gescheurd was. "Verschillende redenen" begon Apollo. "Ik was nieuwsgierig naar de smaak, omdat ik vampiers heb ontmoet die ook dierenbloed dronken en aangezien deze vampiers mij gaan helpen, kon ik ook wel wat terug doen, zoals mensen in leven laten" Hij werd door Apollo's stem uit zijn gepieker gehaald en concentreerde zich op diens woorden. Die vampieren moesten hem helpen met iets, maar wat was dat iets? Voor de jongen er iets van kon vragen stelde Apollo hem ongeveer dezelfde vraag terug. Tja, waarom dronk hij dierenbloed? Omdat Jade het ook had gedaan en omdat hij geen monster wilde worden die in het donker wachtte op een prooi. Liam was daar veel te sociaal, om niet onder de mensen te komen omdat hij hen anders allemaal zou leegzuigen. Onbewust speelde hij met de trouwring om zijn vinger terwijl hij nadacht over die vraag. Hij wilde een juiste formulering geven, niet dat de man zou denken dat hij gek geworden was ofzo. "Diegene die ervoor heeft gezorgd dat ik niet stierf aan kanker dronk ook dierenbloed en aangezien ik graag onder de mensen kom ben ik daar ook meteen mee begonnen." Het kon goed zijn dat dierenbloed minder lekker smaakte dan mensenbloed, maar hij had het voor haar willen doen zodat ze niet teleurgesteld in hem zou zijn. "Waarmee moeten die andere vampieren je helpen?" Kwam Liam terug op het antwoord dat Apollo hem gegeven had. Ja, misschien moest hij toch maar iets aan zijn nieuwsgierigheid gaan doen.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 22, 2012 9:46 pm

"Diegene die ervoor heeft gezorgd dat ik niet stierf aan kanker dronk ook dierenbloed en aangezien ik graag onder de mensen kom ben ik daar ook meteen mee begonnen" beantwoorde Liam zijn vraag. Apollo vond het een logisch antwoord. Hij zelf gaf niet om de mensen die hij had vermoordt. "Waarmee moeten die andere vampieren je helpen?" vroeg Liam. Apollo ging met zijn hand door zijn haar en zuchtte. Liam was een aardige jongen, maar nieuwsgierig, misschien iets te. Apollo keek Liam even doordringend aan en gaf toen antwoord. "Ze gaan me helpen mijn gave en emoties te beheersen" begon Apollo. "Dan vraag jij nu, wat is je gave dan?" vulde Apollo voor hem in. "Ik kan alles wat ik wil laten sterven. Planten, dieren, mensen, waarschijnlijk zelfs vampiers en andere wezens. Bij een mens gaat het natuurlijk langzamer als bij een dier". Apollo liet even een stilte vallen en ging toen verder. "Als ik boos ben verlies ik de controle over mijn gave. Dan slaat het in de wilde weg. Ik wou laatst mijn ouders en broertje wreken en toen heb ik naast de criminelen, vijftig onschuldige burgers gedood. Omdat ik boos was. Maar er zit een bijsluiter aan mijn gave. Ik dood niet echt dingen, ik trek het leven er letterlijk uit. Bij een mens trek ik zijn of haar ziel er uit en komt die terecht in mijn hoofd. Ik heb een tijd lang vijftig zielen in mijn hoofd gehad. Ze lieten me de ergste dingen zien" Apollo staarde naar de grond. "Gelukkig heb ik een manier gevonden om de zielen weg te krijgen. Door naar de plek toe te gaan waar ze gestorven zijn, alleen moest ik wel rustig en gebalanceerd zijn. Er zit nu nog maar één ziel in mij hoofd, ze had me bijna vermoord. Zij is er niet uit te krijgen en als ik me zwak voel, komt ze tevoorschijn. Al heb ik al een tijd niks meer van haar gehoord" legde Apollo uit. Hij keek Liam weer aan. Waarom had hij dit allemaal verteld? Apollo had geen emotie getoond tijdens het vertellen van zijn verhaal. Apollo moest even lachen. Liam zou hem vast een gekke psychopathische vampier vinden. Misschien was hij wel bang. "Heb jij ook een gave?" vroeg Apollo uiteindelijk.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   di jan 24, 2012 4:28 pm

De jongen bleef Apollo in de gaten houden, vertrouwde hem gewoon niet. Sinds Jade vermoordt was door hun soortgenoten duurde het lang vooraleer hij iemand vertrouwde. "Ze gaan me helpen mijn gave en emoties te beheersen" begon Apollo. "Dan vraag jij nu, wat is je gave dan?" Liam trok zijn mond al open om te vragen wat zijn gave dan juist was toen de man de woorden al in de mond legde. Grinnikend knikte hij en luisterde geïntresseerd naar Apollo's verhaal. "Ik kan alles wat ik wil laten sterven. Planten, dieren, mensen, waarschijnlijk zelfs vampiers en andere wezens. Bij een mens gaat het natuurlijk langzamer als bij dier." Liams ogen verwijdde zich wat. Dus als Apollo wilde kon hij hem in een vingerknip vermoorden. "Als ik boos ben verlies ik de controle over mijn gave. Dan slaat het in de wilde weg. Ik wou laatst mijn ouders en broertje wreken en toen heb ik naast de criminelen, vijftig onschuldige burgers gedood. Omdat ik boos was. Maar er zit een bijsluiter aan mijn gave. Ik dood niet echt dingen, ik trek het leven er letterlijk uit. Bij een mens trek ik zijn of haar ziel er uit en komt die terecht in mijn hoofd. Ik heb een tijd lang vijftig zielen in mijn hoofd gehad. Ze lieten me de ergste dingen zien" Zielen die in je hoofd zitten, cool. Als je zelf het slachtoffer niet bent natuurlijk. "Gelukkig heb ik een manier gevonden om de zielen weg te krijgen. Door naar de plek toe te gaan waar ze gestorven zijn, alleen moest ik wel rustig en gebalanceerd zijn. Er zit nu nog maar één ziel in mij hoofd, ze had me bijna vermoord. Zij is er niet uit te krijgen en als ik me zwak voel, komt ze tevoorschijn. Al heb ik al een tijd niks meer van haar gehoord" De lichte angst was uit zijn ogen verdwenen en even liet hij de woorden tot zich doordringen. Als hij kwaad was zoog hij het leven dus uit alle levende wezens die er bestonden, en ondoden dus. "Jij bent niet de enige moord machine in Forks voor. Als ik oefen met het boogschieten en ik denk per ongeluk aan een hart denk als er een mens voorbij loopt, doorboort die pijl diens hart. Mijn gave is dus dat ik niets kan missen met het boogschieten. Wil je een demonstratie?" Zonder echt op een reactie de wachten pakte hij zijn boog en een pijl uit de koker op zijn rug en spande de boog aan. Voorzichtig legde hij de pijl op de pees en draaide hem zo dat de pijlpunt recht naar Apollo's hart wees. Het was niet de bedoeling dat hij de vampier zou raken, maar de tak naast hem. Zonder op iets te laten kneep Liam zijn rechteroog dicht, trok de pees naar achteren en liet de pijl gaan. Voordat hij Appollo's lichaam zou doorboren boog hij een stukje af en raakte de tak. Met een grote grijns keek hij de man aan en leunde ontspannen op zijn boog. "Als ik kwaad ben of me niet kan concentreren heeft de persoon die bij me in de buurt staat dus een probleem."
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   di jan 24, 2012 7:34 pm

"Jij bent niet de enige moord machine in Forks voor. Als ik oefen met het boogschieten en ik denk per ongeluk aan een hart denk als er een mens voorbij loopt, doorboort die pijl diens hart. Mijn gave is dus dat ik niets kan missen met het boogschieten. Wil je een demonstratie?" sprak Liam. Apollo had nog niet gereageerd of hij had zijn pijl en boog al getrokken. Hij spande de boog aan en legde een pijl op de pees. De pijlpunt werd op zijn hart gericht. Apollo was niet bang. Zijn hart klopte toch niet, hij was waarschijnlijk niet dood te krijgen met die pijlen. Liam trok zijn rechteroog dicht en schoot de pijl af. De pijl ging enorm snel, als mens had hij hem niet gezien. Hij vroeg zich af of deze pijl een hogere snelheid had als een kogel van een pistool. Voordat de pijl zijn lichaam zou treffen, boog hij een stuk af en raakte de tak boven hem. Liam keek hem grijnzend aan en ook op Apollo's gezicht verscheen een glimlach. "Fascinerend" zei Apollo. "Als ik kwaad ben of me niet kan concentreren heeft de persoon die bij me in de buurt staat dus een probleem." zei Liam. Apollo knikte. "Dan ben ik dus niet de enige" merkte hij op. Apollo die ook een kunstje wou laten zien, draaide zich om en keek naar de boom. "Mijn beurt" zei hij lachend. Apollo wist dat hij de boom moest aanraken, anders wist hij niet of hij zijn gave wel kon beheersen met alleen zijn oogcontact en aanwezigheid. "Ik kan mijn gave ook gebruiken zonder aanraking, maar dat lijkt me nu nog niet zo veilig" legde Apollo uit. Hij plaatste zijn handen op de boom en gebruikte zijn gave. Nu hij het bewust deed, voelde het letterlijk alsof hij al het leven uit deze boom trok. Hij voelde dat er even weer wat woede omhoog kwam, maar Apollo sloot zijn ogen en zuchtte. Toen hij merkte dat zijn woede weer verdwenen was, opende hij zijn ogen. De bladeren die nog aan de boom hingen, vielen er af. Enkele takken braken, maar uiteindelijk viel de boom om. Dit allemaal gebeurde in een seconde. Apollo stapte opzij toen de boom op de grond plofte en liep naar een tak toe. Hij trok de pijl van Liam er uit en glimlachte. "Ik geloof dat deze van jou is?" vroeg hij.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   wo jan 25, 2012 7:54 pm

Liam keek toe hoe Apollo rond keek. "Mijn beurt" Geïntresseerd keek hij toe hoe de man op een boom afliep, vond het wel leuk om de gave van iemand anders te zien. "Ik kan mijn gave ook gebruiken zonder aanraking, maar dat lijkt me nu nog niet zo veilig" Wat had hij weer gezegd? Dat hij met zijn gave alle soorten wezens kon vermoorden. "Goed idee, op dit moment wil ik liever nog niet dood, maar als de tijd daar is wil ik je wel om hulp komen vragen." Hij glimlachte om te laten zien dat het maar een grapje was. Als hij ooit dood wilde zorgde hij daar zelf wel voor. Jade had die vampieren nooit iets aangedaan en had hen zelfs nog nooit gezien. Liam had hen wel herkend en nu pas kwam hij tot het besef dat ze hem pijn hadden willen doen en dat Jade er eigenlijk niets mee te maken had gehad. De jongen legde zijn hoofd in zijn nek om naar de top van de boom te kijken toen hij gekraak hoorde. Een paar van die dikke takken voelen met veel kabaal naar beneden en na een tijdje was de boom zelf aan de beurt. Hij moest toegeven dat Apollo waarschijnlijk meer last had met zijn gave dan hij en was blij voor hem dat andere vampieren hem hielpen. Met een grijns van oor tot oor pakte hij de pijl van hem aan en stak deze bij de rest in de koker. "Ik heb een vraag, maar als je er liever niet op antwoord moet je het gewoon zeggen." Even aarzelde Liam, maar nam na een korte stilte toch een besluit. "Je ziet er al volwassen uit, dus ben je ooit getrouwd geweest?" Een vraag die hij aan iedereen die hij tegenkwam wilde stellen, maar de meeste keken hem gewoon raar aan en antwoorden niet. Hopelijk was Apollo anders.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   wo jan 25, 2012 11:14 pm

Apollo gaf Liam zijn pijl terug en hij stopte hem met een grijns in zijn koker. Apollo mocht deze jongen wel. Hij was buitengewoon vriendelijk. [b"Ik heb een vraag, maar als je er liever niet op antwoord moet je het gewoon zeggen."[/b] zei Liam. Apollo was nieuwsgierig welke vraag Liam zo aan het aarzelen bracht en luisterde. "Je ziet er al volwassen uit, dus ben je ooit getrouwd geweest?" vroeg Liam. Apollo glimlachte en haalde zijn schouders op. "Zo volwassen ben ik niet, pas vierentwintig" zei Apollo glimlachend. "Ik weet niks meer van mijn mensenleven. Waarschijnlijk omdat ik zwaar gewond tot vampier werd veranderd" ging Apollo verder. Hij wist nog steeds niet wie hem veranderd had. Deze persoon had zijn leven gered. Apollo wist welke vraag er nu zou komen. Liam was een nieuwsgierige jongen. "Ik was zwaar gewond omdat ik als mens, mijn familie ook al wou wreken. Toen faalde ik. Ze dachten dat ik dood was en wouden me begraven in het bos. Nou dat is dus niet gelukt" legde Apollo emotieloos uit. Als vampier had hij deze criminelen wel vermoord, samen met vijftig anderen die onschuldig waren, maar dat verhaal had hij al verteld. "Hoe was jij als mens?" vroeg Apollo.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   do jan 26, 2012 10:07 pm

"Dat is toch al oud!" Liam grinnikte even en wreef even met zijn hand door zijn bruine haren om ze nog harder in de war te brengen dan dat ze al waren. "Ik zou er een paar decennia geleden alles voor gegeven hebben om de twintig te halen, als mens dan." De dokters hadden gezegd dat hij de schriel niet eens zou halen, maar hij had blijven vechten dat zijn oogleden gewoon te zwaar waren geworden en zijn hart alsmaar zwakker en zwakker ging kloppen. Dat was het moment geweest dat Jade juist in het ziekenhuis was. Hij had haar op straat leren kennen en was direct als een blok voor haar gevallen. "Ik weet niks meer van mijn mensenleven. Waarschijnlijk omdat ik zwaar gewond tot vampier werd veranderd" Eigenlijk best erg, niets meer weten wat er in je mensenleven gebeurd is. Liam zelf wist de grote lijnen nog: wie zijn ouders geweest waren, hoe zijn karakter was en nog zo van die dingen. Voor de tweede keer trok hij zijn mond open omdat hij zijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen en voor de tweede keer was Apollo hem voor. "Ik was zwaar gewond omdat ik als mens, mijn familie ook al wou wreken. Toen faalde ik. Ze dachten dat ik dood was en wouden me begraven in het bos. Nou dat is dus niet gelukt" Ok, zoiets had hij nog nooit meegemaakt, alleen gezien in van die actiefilms. In het echt moest het waarschijnlijk veel cooler zijn, als toeschouwer dan tenminste. Het gebrek van emotie viel Liam op, maar hij zei er niets van, wist zelf ook wel waarom je daar niet teveel emotie in legde. Hij was misschien fysiek nog maar zeventien, maar mentaal wel al iets meer dan honderd jaar oud. "Hoe was jij als mens?" Oe, vraag gericht aan hem. Even legde hij zijn hoofd in zijn nek en keek naar de lucht om na te denken. "Wel, natuurlijk was ik toen even nieuwsgierig als nu, misschien iets minder. Als mens was ik fysiek heel hard verzwakt omdat ik op mijn vijftiende al moest vechten tegen kanker en dat heb ik twee jaar vol gehouden, dus je zou kunnen zeggen dat ik mentaal vrij sterk was. Nu is dat net andersom: fysiek sterk, mentaal gebroken." Het laatste kwam er wat zachter uit dan de rest, maar het was wel de waarheid. "Een vrouwelijke vampier veranderde me toen ik het op had gegeven en tien jaar later, op zevenentwintig jarige leeftijd, ben ik met haar getrouwd. Twintig jaar hebben de samen doorgebracht, maar blijkbaar vonden een paar vampieren dat ik haar niet verdiende en hebben ze haar vermoord." Het laatste zei hij vrij snel en beet na de woorden hardnekkig op zijn onderlip en speelde wat met de gouden trouwring om zijn vinger om niet in tranen uit te barsten. "Ik heb ermee leren omgaan, maar het zou lang duren vooraleer de stukjes van mijn hart terug aan elkaar gelijmd zijn."
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   vr jan 27, 2012 12:45 pm

Liam dacht even na voordat hij op zijn vraag antwoordde; "Wel, natuurlijk was ik toen even nieuwsgierig als nu, misschien iets minder. Als mens was ik fysiek heel hard verzwakt omdat ik op mijn vijftiende al moest vechten tegen kanker en dat heb ik twee jaar vol gehouden, dus je zou kunnen zeggen dat ik mentaal vrij sterk was. Nu is dat net andersom: fysiek sterk, mentaal gebroken". Apollo werd nieuwsgierig toen hij zei dat hij mentaal gebroken was. Apollo was in feite ook mentaal gebroken, hij wist amper iets meer van zijn mensenleven. Maar wel dat zijn moeder, vader en broertje bruut waren vermoord. De zielen in zijn hoofd, hadden hem laten zien hoe ze levend verbrand waren. Maar hij had wraak genomen."Een vrouwelijke vampier veranderde me toen ik het op had gegeven en tien jaar later, op zevenentwintig jarige leeftijd, ben ik met haar getrouwd. Twintig jaar hebben de samen doorgebracht, maar blijkbaar vonden een paar vampieren dat ik haar niet verdiende en hebben ze haar vermoord" zei Liam. Apollo zag dat hij het er moeilijk mee had. Apollo liep naar hem toe en legde zijn hand op zijn schouder. "Ik heb ermee leren omgaan, maar het zou lang duren vooraleer de stukjes van mijn hart terug aan elkaar gelijmd zijn". Apollo knikte. Hij had medelijden met Liam en kreeg een idee. "Ooit gedacht aan wraak?" zei Apollo kil. "We kunnen ze samen opsporen en vernietigen" zei hij glimlachend.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   vr jan 27, 2012 7:34 pm

Liam glimlachte geforceerd toen Apollo een hand op zijn schouder legde. Hij vertrouwde de vampier nog niet helemaal, maar toch genoeg om niet achteruit te deinzen als hij hem aan raakte. Na zijn 'verhaal' voelde hij zich echt beroerd, net alsof hij elk moment door zijn knieën kon zakken. Het was goed dat hij wat op zijn boog steunde, anders had hij waarschijnlijk allang tegen de vlakte gelegen ookal was hij dan een vampier. "Ooit gedacht aan wraak?" Even schrok de jongen van Apollo's toon, maar herstelde zich vrij snel. Aan wraak had hij inderdaad al gedacht, maar hij was veel te laf om de daders op te gaan zoeken. Niet alleen dat stond in de weg, maar ook het feit dat moorden gewoon niet bij hem paste. "Ik wardeer je aanbod, Apollo. Maar het licht gewoon niet in mijn aard om vampieren noch mensen te vermoorden. Misschien neemt de woede het ooit eens over en heb ik rugdekking nodig, dan ben jij de eerste die ik zal opzoeken." De boog werd terug in zijn koker gestoken en langzaam zakte hij tegen de dichtsbijzijnde, nog hele boom, neer. "Op sommige momenten wens ik dat Jade me gewoon had laten sterven. Dan had ik nu gewoon vredig daarboven kunnen zijn zonder me zorgen te hoeven maken dat mensen ooit achter komen dat ik een bloedzuigend monster ben." Ja, hij had zichzelf altijd al een monster gevonden, ookal dronk hij geen mensenbloed. Die keer dat hij een mens had doorboort met een pijl zorgde ervoor dat hij zichzelf nog meer ging haten. Het leven was gewoon niet eerlijk en zou dat ook nooit worden.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   za jan 28, 2012 9:24 pm

"Ik waardeer je aanbod, Apollo. Maar het licht gewoon niet in mijn aard om vampieren noch mensen te vermoorden. Misschien neemt de woede het ooit eens over en heb ik rugdekking nodig, dan ben jij de eerste die ik zal opzoeken" antwoordde Liam. Apollo dacht even over zijn antwoord na, terwijl Liam zijn boog wegstopte en tegen de dichtstbijzijnde boom neerzakte. "Op sommige momenten wens ik dat Jade me gewoon had laten sterven. Dan had ik nu gewoon vredig daarboven kunnen zijn zonder me zorgen te hoeven maken dat mensen ooit achter komen dat ik een bloedzuigend monster ben" zei de jongen. Apollo liep naar hem toe en hurkte. "Dat moet je niet zeggen Liam. Als jij al een monster bent, dan ben ik de duivel. We zijn wat we zijn en dat je geen wraak wilt nemen, kan ik begrijpen. Maar bij mij hielp het" zei Apollo. "De gedachte dat de criminelen die mijn dierbare hebben vermoord, dood zijn, neemt niet al het pijn weg, maar wel een deel." Apollo plofte neer op de grond. Probeerde hij nou werkelijk deze vampier over te halen, om te gaan moorden? Misschien had Liam wel gelijk en was het fout om je te wreken. Apollo staarde afwezig richting de omgevallen boom. Had hij niet moeten weten, na vijftig onschuldige doden, dat doden fout was? Maar eigenlijk deed het Apollo niets. Het enige wat hem dwars had gezeten, waren de zielen in zijn hoofd en het idee dat zijn gave onbeheersbaar was. Misschien was hij wel de duivel.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 29, 2012 7:38 pm

Hij was een monster en daar kon niemand iets aan veranderen. Mensen vonden dat hij er vriendelijk, lief en soms zelfs knap uitzag, maar die wisten niet eens wat hij in werkelijkheid was. Ok, Liam was misschien grappig en knap zoals hij sommige meiskes achter zijn rug hoorde fluisteren, maar dan nog. Hij doodde dieren voor het bloed en liet het vlees gewoon wegrotten in plaats van dat aan de arme mensen te geven ofzo. Op sommige momenten walgde hij gewoon van zichzelf omdat hij bloed moest hebben om te overleven en nu zat hij door Apollo's woorden serieus te overwegen om een paar soortgenoten te gaan vermoorden. Ze hadden gewoon een fout gemaakt, meer niet. "De gedachte dat de criminelen die mijn dierbare hebben vermoord, dood zijn, neemt niet al het pijn weg, maar wel een deel." Liam schudde zijn hoofd. Hij kon echt niet nog een paar soortgenoten gaan vermoorden, dan zou hij alleen maar toegeven aan zijn woede. "Het is mijn schuld dat ze dood is." De jongen keek de man even aan toen deze op de grond neerploften en sloot daarna even zijn ogen om na te denken. Zelf zou hij die vampieren nooit gaan opzoeken, maar als zij zich in zijn buurt zouden wagen zou hij hen misschien een kopje kleiner kunnen maken, als hij dan niet zo gebroken als nu was tenminste. Geritsel in de bosje tegenover hen zorgde ervoor dat zijn ogen terug open vlogen. Zouden ze hem gevonden hebben? Een opgeluchte zucht verliet zijn lippen toen een konijn tevoorschijn sprong, maar hij had te vroeg gejuicht. Net toen hij zijn ogen terug wilde sluiten voelde hij hoe een hand zich om zijn keel sloot, hem ophief en tegen de boom duwde. "Daar zijn de weer. Ontfermen jullie je maar over die andere, ik reken zelf met Liam af." De stem van de man zorgde ervoor dat er rillingen over Liams rug liepen. De drie vampieren achter hem knikten en kwamen in beweging. Apollo zou zichzelf wel kunnen redden, toch? Desnoods gebruikte hij zijn gave. Hij wilde dat de vampier hem meteen vermoordde, dan zou hij voor altijd verlost zijn van de pijn die hij in zijn binnenste voelde. Spijtig genoeg speelde die vampier graag met zijn slachtoffers, dus een snelle dood zou er niet inzitten. "Richard," De naam kwam er hees uit en Liam sloot zijn ogen, laat het alsjeblieft snel gedaan zijn.

Ik wist niets anders xD
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   zo jan 29, 2012 8:30 pm

Liam schudde zijn hoofd. "Het is mijn schuld dat ze dood is." zei hij. Apollo wou net vragen waarom, toen hij geritsel hoorde. Meteen werkte zijn zintuigen op volle kracht en stond hij op. Een konijn rende haastig voorbij, terwijl er drie vampiers verschenen en nog één achter Apollo. De vampier achter hem greep Liam vast. "Daar zijn de weer. Ontfermen jullie je maar over die andere, ik reken zelf met Liam af." zei de vampier bij Liam. Apollo wou Liam net gaan helpen, toen de drie vampiers hem aanvielen. Apollo werd vol in zijn maag geraakt en werd achter bij zijn nek vast gegrepen. Apollo gaf een elleboog tegen de vampier achter hem en sprong toen weg. Hij werd in de lucht onderschept door een andere vampier en knalde tegen een boom. "Jullie maken een fout" gromde Apollo. Hij had zich ingehouden en zijn woede gecontroleerd, maar liet het nu door zijn lichaam stromen. Hij stond op en gromde. De drie vampiers hadden hem ingesloten. Eén vampier ging op de aanval, Apollo draaide zich weg van hem en greep hem bij zijn nek. Hij sloeg hem tegen de grond. De andere twee vampiers wouden hem van de zijkanten grijpen, maar Apollo sprong sierlijk op tijd weg. Apollo keek naar de vampier op de grond en gebruikte zijn gave. De vampier begon het uit te schreeuwen. De andere twee vampiers keken verbaasd toe. "Het moet zijn gave zijn" zei de één verbaasd. Apollo glimlachte en rende toen onverwachts op ze af. Hij sloeg er één neer, terwijl de ander zijn arm pakte en die van zijn lijf probeerde te scheuren. Apollo gaf hem een kopstoot en draaide zich toen om naar de vampier die nog op de grond lag. Hij keek hem aan en gebruikte zijn gave. Ook deze begon te schreeuwen. Apollo werd in zijn rug geslagen en viel een paar meter verderop neer. De twee vampiers waar hij net zijn gave op had gebruikt, waren weer op de been. Apollo ging met zijn hand door zijn haar. Het duurde dus langzamer bij een vampier als bij een mens, dat had hij verwacht. Misschien ging het sneller als hij ze aanraakte. "Speeltijd is over" zei Apollo grijnzend. Apollo ging dit keer in de aanval en sprong over hun heen, terwijl ze zich omdraaide en zich klaar maakte voor een aanval, dook Apollo onverwachts naar hun voeten en greep de benen van twee vampiers vast. Hij gebruikt gauw uit alle macht zijn gave en de vampiers vielen schreeuwend om. De overgebleven vampier greep Apollo bij zijn nek. Apollo gebruikte door deze aanraking ook zijn gave op hem en alle drie schreeuwde ze het uit. De vampier die zijn nek vast hield liet hem los. Toen de twee vampiers ophielden met schreeuwen en dus dood waren liet Apollo ze los. De andere vampier rende er vandoor. Apollo keek de vampier na en gebruikte zijn gave. Het voelde alsof hij zijn woede naar hem toe schoot. De jongen struikelde, maar schreeuwde niet. Het had van deze afstand minder effect. Apollo snelde zich naar de vampier toe. Hij wou net opstaan, toen Apollo hem bij zijn nek had gegrepen. Hij greep de vampier zijn hoofd met zijn ene arm en zijn nek met zijn andere. Hij trok uit alle macht en onthoofde de vampier. Apollo liet zijn hoofd en lichaam vallen, draaide zich om en rende naar Liam, zonder dat hij wist dat hij zijn gave niet onder controle had. De bomen die hij tegenkwam vielen om en de vogels stierven toen hij ze voorbij raasde.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   ma jan 30, 2012 9:42 pm

Liam moest niet ademen om te kunnen blijven leven, maar toch was het niet echt een prettig gevoel als je keel dichtgeknepen werd. "Ik wist echt niet dat het zo moeilijk was om je te pakken te krijgen. Eigenlijk best sneu voor je dat ik eerst nog even met je wilde spelen vooraleer ik een einde aan dat miezerige leventje van je maak." De woorden van Richard drongen nauwelijks tot hem door, maar de dreiging die erin zat zorgde er wel voor dat hij zijn ogen steviger dicht kneep. De jongen was van plan om zijn ogen dicht te laten totdat het voorbij was, totdat al zijn gevoel verdwenen was en hij omhoog zweefde naar de plaats speciaal voor monsters zoals hij. Spijtig genoeg kon hij die belofte niet waarmaken toen hij geschreeuw hoorde. Meteen vlogen zijn ogen open en keken langs de schouder van de vampier naar het schouwspel voor hem. Blijkbaar was Apollo toch wel zo slim geweest om zijn gave te gebruiken, maar aangezien vampiers zegmaar al dood waren duurde het wat langer dan bij andere wezens. Richard was ook afgeleid en door de herinnering aan wat hij met Jade gedaan had, verscheen er een rode waas voor Liam ogen. Zijn vingers sloten zich om de bovenarms van de grote vampier en met een krakend geluid scheurde deze van diens romp af. De jongen lande op beide voeten en negeerde het geschreeuw rondom hem. Richard zou boeten met zijn leven en niemand zou Liam kunnen stoppen, deze keer niet. Met een katachtige sprong lande hij in de nek van de vampier en zette zijn tanden in diens hals. Richard probeerde hem tevergeefs van zijn rug af te krijgen, maar hij had nog geen halve beweging gemaakt of met hetzelfde scheurende geluid werd ook zijn hoofd van zijn romp gescheiden. Toen het lichaam levenloos op de grond terrecht kwam, verdween de rode wees weer voor Liams ogen en zakte hij neer op zijn knieën. Hij was misselijk, gewoon omdat hij iemand vermoordt had. De meeste mensen zouden er een kick van krijgen en hij was zo iemand die er misselijk door werd. "Heb je een vuurtje ofzo?" Vroeg hij met trillende stem aan Apollo toen hij hoorde dat de man naar hem toe liep. Ze moesten de lijken verbranden, anders zouden Richardson maatjes die hier vast en zeker ook rondliepen hun baas terug aan een kunnen zetten.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   ma jan 30, 2012 10:48 pm

"Heb je een vuurtje of zo?" vroeg Liam. Apollo hoorde een boom op de grond vallen en keek achterom. Hij had een dood spoor achtergelaten. Apollo liep meteen van Liam weg. Hij had zijn gave niet meer onder controle. "Kom niet in mijn buurt" riep Apollo van een afstand. Hoezo kon hij zijn gave niet beheersen? Apollo sloot zijn ogen en concentreerde zich op zijn gevoel.

"HAAL DIE VAMPIERS UIT JE HOOFD!" schreeuwde Lisa. Apollo opende zijn ogen. Hij was weer in een herinnering van Lisa. "Ga je me nu weer proberen op te sluiten?" vroeg hij vermoeid. Lisa was de eerste slachtoffer van zijn gave geweest. Onbewust had hij haar vermoord in het bos. Apollo keek langs Lisa en zag de twee vampiers die hij met zijn gave had vermoord. Ook zij zaten in haar herinnering. "Je hebt ons vermoord!" riep één van ze boos. Apollo keek ze aan. Hopelijk kregen ze niet direct door wat ze konden. De vorige zielen hadden hem pijnlijke beelden laten zien, hoe zijn familie schreeuwde om zijn hulp, hoe zijn broertje had gehuild. Lisa had zelfs gedreigd om haar fantasie op hem los te laten en te laten zien hoe zijn broertje levend was verbrand. Hij had haar sinds de gebeurtenissen in Port Angeles niet meer gezien. Daar had ze hem geprobeerd te vermoorden, door in een leeg pand hem op te sluiten in haar herinnering. Zo dat hij zou sterven van de bloeddorst. Helaas voor haar, had hij een manier gevonden om te ontsnappen, al was het wel enorm pijnlijk geweest. "Kunnen we je gedachten beheersen?" vroeg één van de vampiers met een kille glimlach. Apollo was even vergeten dat zij in zijn hoofd zaten en dus zijn gedachten konden horen. "Als ik me zwak voel" zei Apollo kil. Maar hoe ironisch dan ook, voelde Lisa's ziel sterker aan als dat van de twee vampiers. Alsof het menselijk ziel sterker was dan dat van ieder ander wezen. Lisa liep naar Apollo toe. "Ik laat je weer wakker worden, als je beloofd deze twee monsters uit je hoofd te laat verdwijnen. Net zoals die andere vijftig zielen" zei Lisa boos. Apollo knikte. Hij hoefde alleen maar terug te gaan naar de plek waar ze gestorven waren.

Apollo opende zijn ogen en zag dat hij op de grond lag. Hij keek naar een boom en merkte dat hij zijn gave weer onder controle had. Hij ging rechtop zitten en wreef vermoeid met zijn handen door zijn haar. Hij had zich weer zwak gevoelt omdat zijn gave onbeheersbaar was geweest en daardoor had Lisa de mogelijkheid gehad om hem mee te sleuren in haar herinnering.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   di jan 31, 2012 10:22 pm

Zou het normaal gezien niet goed moeten voelen dat de moordenaar van je vrouw dood was? Was het normaal dat hij misselijk werd bij het zien van het lijk? Verschillende vragen spookten door Liams hoofd heen terwijl hij zijn ademhaling onder contrale probeerde te krijgen. Het was niet omdat hij niet tegen bloed kon dat hij misselijk was, dat zou pas irritant zijn. Nee, dit was gewoon de eerste keer dat hij een soortgenoot had gedood. "Kom niet in mijn buurt" Snelnkeek hij om, zag rondom Apollo een spoor van dood en verderf en maakte dat hij op tien meter afstand van de man stond.. Dit alles gebeurde in minder dan een seconde en maar goed ook. Als hij langer op die plaats had gezeten zou hij nu zoals die andere vampiers schreeuwend op de grond gelegen hebben. Licht bezorgd keek de jongen toe hij Apollo zijn ogen sloot en na een tijdje op de grond viel. Het maakte Liam niets meer uit of hij dood zou gaan of niet, hij moest gewoon weten wat er met Apollo aan de hand was. Een pijnlijk gevoel vormde zich in zijn borstkas en breidde zich uit naar de rest van zijn lichaam. Bijtend op zijn onderlip probeerde hij te zorgen dat hij niet ging schreeuwen en liet een opgeluchte zucht horen toen de pijn afnam en Apollo rechtop ging zitten. "Is alles wel ok?" Voorzichtig pakte hij Apollo's schouder vast en schudde hem lichtjes door elkaar om te zien of de vampier terug bij bewustzijn was. "Wat was er daarnet gebeurd?" Liam was nog lichtjes in shock door de pijn die hij had gevoelt, maar hij probeerde dat gevoel zo hard mogelijk te verbijten.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   di jan 31, 2012 10:40 pm

"Is alles wel ok?" vroeg Liam. "Wat was er daarnet gebeurd?". Apollo draaide zich naar hem toe. Gelukkig, hij had Liam niet gedood. "De eerste slachtoffer van mijn gave" begon Apollo rustig. "Die krijg ik niet uit mijn hoofd, de rest heb ik er wel uit gekregen. Net toen mijn gave onbeheersbaar was, voelde ik me zwak. Dat geeft haar makkelijker toegang tot mijn hoofd. Ze was boos, omdat er nu ook twee vampiers in mijn hoofd zaten". Gelukkig niet drie, de overige had hij fysiek vernietigd. "Ze bevrijdde me uit haar greep, als ik de twee vampiers liet verdwijnen" legde Apollo uit. Hij stond op en liep naar een paar meter verder op, waar hij de twee vampiers met zijn gave had vermoord. De twee zielloze lijken lagen er nog. Hij moest hier tot rust komen en de zielen de ruimte geven om weg te gaan. Apollo sloot even zijn ogen, zuchtte en opende ze. Hij klopte wat zand van zijn jas en liep weer terug. "Volgens mij zijn ze nu weer weg" zei Apollo. "Hoe is het met jou?" vroeg hij. "Heb ik je pijn gedaan? Of die andere vampier?" Apollo verbaasde zich zelf dat hij zo bezorgd was. Had Liam wat weg van zijn broertje? Hij had alleen maar pijnlijke herinneringen van hem door de zielen. Zijn broertje was rond de veertien geweest toen hij stierf. Hij schatte Liam rond de achttien.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   wo feb 01, 2012 8:59 pm

Voor het eerst in heel zijn leven was Liam blij dat hij de gave had om nie te missen bij het boogschieten. Door Apollo's woorden begon hij medelijde te krijgen met de man, want het moest vast en zeker geen pretje zijn om zielen in je hoofd te hebben rondzwerven. De enige ziel die blijkbaar niet uit Apollo's hoofd wilde verdwijnen was ook niet erg aardig aangezien ze de vampier gewoon met een smak op de grond liet vallen. Ok, hij zou zelf ook niet aardig zijn voor de persoon die hem zou vermoorden, maar de man had het toch niet met opzet gedaan? Liam groef diep in zijn geheugen naar het punt dat Apollo had verteld waarom hij juist dierenbloed wilde drinken, omdat hij zijn gave niet kon beheersen. Viola, daar heb je je bewijs. Zijn gouden ogen volgden elke beweging die de man maakte toen deze opstand en naar de lijken van de vampieren liep. Dus als hij wilde kon hij die zielen uit zijn hoofd verbannen, waarom had hij dat dan niet met dat meisje gedaan? "Volgens mij zijn ze nu weer weg" De jongen knikte glimlachend, was blij voor de man dat er nog maar een ziel was die hem treiterde. "Hoe is het met jou? Heb ik je pijn gedaan? Of die andere vampier?" Liams gezicht vertrok even in een pijnlijke grimas. "Je kunt zeggen dat ik hetzelfde gevoeld heb als die andere vampieren voordat ze stierven. Richard zelf heeft daar niets van gevoeld denk ik." Even keek hij over zijn schouder naar de onthoofde vampier. "We moeten maken dat de hier weg zijn, want die drie waren niet de enige vriendjes van Richard die me blijkbaar dood willen hebben." Misschien kon hij even richting Canada rennen en na een paar uur terugkomen? Dan was de kans kleiner dat ze vandaag nog gepakt werden door die moordenaars.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   wo feb 01, 2012 9:15 pm

"Je kunt zeggen dat ik hetzelfde gevoeld heb als die andere vampieren voordat ze stierven. Richard zelf heeft daar niets van gevoeld denk ik" zei Liam terwijl hij even naar het lijk keek. "We moeten maken dat de hier weg zijn, want die drie waren niet de enige vriendjes van Richard die me blijkbaar dood willen hebben." Apollo schudde zijn hoofd. "Als ze je dood willen hebben, zal je nooit veilig zijn. Samen kunnen we ze wel aan" sprak hij arrogant met een kille glimlach. Apollo zat vol met zelfvertrouwen. Het enige waar hij bang voor was, was dat hij weer de controle over zijn gave zou verliezen en dat dit pijnlijke gevolgen voor Liam zou hebben. Hij kon natuurlijk ook gewoon uit zijn buurt blijven als het gevecht eenmaal begon, zoals hij net had gedaan. Apollo merkte dat zijn dorst weer iets begon toe te nemen. Hij had niet veel gedronken van de hert en het was ook minder voedzaam als mensenbloed. Gelukkig kon hij nu beter omgaan met zijn dorst als eerst. Apollo vroeg zich af, wat Liam er van zou vinden als hij een mens zou aanvallen. Zijn ogen waren nog steeds rood, dus Liam moest geweten hebben toen hij hem had ontmoet dat hij mensenbloed had gedronken. Apollo trok zijn jas recht. Hij had eigenlijk wel zin in nog een gevecht.
Profiel bekijken
Liam

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   do feb 02, 2012 4:18 pm

"Als ze je dood willen hebben, zal je nooit veilig zijn. Samen kunnen we ze wel aan" Dat klopte wel. Ze zouden hem blijven zoeken, opjagen als een wild beest en doden als ze het spelletje beu waren. Wat onzeker keek Liam naar de stukjes lucht die tussen de bomen zichtbaar waren. Jade was daar ergens en ze zou zeker niet willen dat hij in angst leefde of vermoord werd. Een korte zucht verliet zijn lippen en rustig liep hij naar de boom waarnaast hij zijn boog had gelegd. Alsof het zijn tweede natuur was spande hij de boog aan, pakte een stuk of vier pijlen uit de koker en legde er twee op de pees. De andere twee werden in de grond voor hem gestoken terwijl hij speurend in het rond keek. Armbescherming had hij vroeger als mens wel nodig gehad omdat de pees soms wel eens terug durfde te slaan en dan een rode striem op zijn arm achter liet. Vanaf dat Jade hem veranderde had hij het nooit meer nodig gehad, aangezien hij als vampier wel tegen een stootje kon. "Als dit achter de rug is moet je gaan jagen, probeer het vol te houden om alleen op dieren te jagen, ok?" De jongen had zijn blik niet van het bos voor hem afgewend toen hij de woorden zei en zijn spieren spanden zich aan toen hij beweging zag. Het was eng hoe snel sommige vampieren wisten dat hun leider was gedood en nu wilde ze allemaal wraak nemen. "Laat het spel beginnen," mompelde Liam zachtjes in zichzelf voordat hij de boog optilde en de eerste twee pijlen liet gaan. Dat was een startschot voor al de vampiers die aanwezig waren en met een grauw begonnen ze aan de strijd. Het waren er een stuk of twintig, voor elk tien. De eerste vier veranderden in stekelvarkens toen Liams pijlen hen doorboorden. Het was niet dodelijk, maar deed wel behoorlijk veel pijn aan het geschreeuw te horen. Na een tijdje moest hij zijn boog weggooien om te zorgen dat de vampieren hem niet vermoorden.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   do feb 02, 2012 4:48 pm

"Als dit achter de rug is moet je gaan jagen, probeer het vol te houden om alleen op dieren te jagen, ok?" zei Liam. Het viel blijkbaar op dat zijn dorst toe nam. Apollo wist dat de kleuren van zijn ogen dan veranderde. Hij wist alleen niet of hij alleen op dieren zou jagen. Liam mompelde wat en tilde zijn boog op. Hij zag meteen dat het ongeveer twintig vampiers waren. Ze waren jong en sterk. Tien voor Liam en tien voor hem. Apollo glimlachte en sloeg Liam broederlijk op zijn schouder. "Succes" zei Apollo. Liam vuurde zijn salvo pijlen af en gooide zijn boog uiteindelijk weg. Apollo keek niet of Liam wat had geraakt en rende weg. Hij hoopte er zo veel mogelijk mee te nemen. Apollo keek rennend achterom en zag dat er tien vampiers op zijn hielen zaten. Hij moest het uiterste uit zijn gave halen. Apollo sloot zijn ogen en remde af. Meteen haalde hij het beeld tevoorschijn dat de zielen hem hadden gegeven, het beeld van zijn familie dat huilde en roepte om zijn hulp. De woede in zijn lijf ontvlamde en spoot door zijn lichaam. Voordat de tien vampiers ook maar in de buurt kwamen, vielen ze schreeuwend om. Drie vampiers liepen bang achteruit. De overige zeven lagen schreeuwend op de grond. "Hij heeft een gave!" riep er één. Maar Apollo hoorde het maar vaag. Hij was verblind door zijn woede en gave. Plotseling werd hij achterover geslagen door een enorme donderslag. Hij knalde tegen een boom aan. Deze vampiers hadden ook een gave. Apollo keek suf op en zag dat er alweer vier van de zeven op de been waren. Hij had er maar drie vermoordt. Nog een donderslag. Apollo ging dwars door een boom heen. Ze wisten nu dat ze niet meer in zijn buurt konden komen. Apollo's woede bereikte een hoogtepunt en hij schreeuwde het uit. Alle bomen in zijn omgeving, braken en vielen met een klap op de grond. Apollo zag dat de man met zijn bliksem-gave niet oplette en schrok van een boom die zijn kant op viel. Dat was Apollo's kans. Hij sprong overeind en snelde zich op hem af. De vampier met de bliksem-gave had de boom net weg geduwd toen Apollo hem bij zijn keel greep. De drie vampiers die bij hem hadden gestaan, vielen schreeuwend op de grond en de overige drie sprongen weg. Apollo beet in zijn nek en onthoofde hem. De drie op de grond waren al dood toen hij klaar was. Hij keek om zich heen. De andere drie vampiers waren nergens mee te bekennen. Apollo sloot zijn ogen en mande zich zelf tot rust. Hij had nog maar net zijn ogen geopend of hij werd in zijn keel gesprongen. De overige twee vampiers grepen zijn beide armen. Ze waren uit de bomen gesprongen. "Verrassing" zei de vampier bij zijn rechterarm. Apollo gromde en gaf ze geen tijd. Zodra ze wouden trekken, gebruikte hij al weer zijn gave. Ze lieten hem schreeuwend los. "ASJEBLIEFTTT STOP!!" schreeuwde er één. Apollo schudde met een kille glimlach zijn hoofd en keek hoe ze stierven. Apollo veegde wat viezigheid van zich af en rende naar Liam.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Apollo's 1st try [Open]   

Apollo's 1st try [Open]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Twilight :: Noorden :: Bos-
Ga naar: