Twilight

IndexPortalFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

A beautiful morning

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jasper

Aantal berichten : 34
Punten : 286

Character sheet
Leeftijd: Always 20
Partner: Alice, my pretty girl
Soort: Vampier

BerichtOnderwerp: A beautiful morning   di jan 31, 2012 7:48 pm

Hij sloot de deur van het huis achter zich. Meteen waaide de wind zijn haar in zijn gezicht en hij veegde het een beetje geïrriteerd uit zijn gezicht. Hij zou zijn haar nooit zomaar afknippen, want hij vond zijn haar prima zo. Alleen soms als het in zijn gezicht zat, kon hij zich er nog wel eens aan ergeren. Hij stopte zijn handen in zijn broekzakken en tuitte zijn lippen. Hij begon een vrolijk liedje te fluiten terwijl de schemer over ging in het daglicht. Hij had vandaag afgesproken met Apollo om hem te helpen. Hij had het de laatste tijd druk met Versilos en nou ook Apollo die hij dingen probeerde bij te brengen en ze probeerde te helpen. Was hij te goed? Nee, hij wist dat dat niet zo was. Als ze zijn hulp nodig waren dan hielp hij ze maar wat graag, hij zou echt niet tegen zichzelf kunnen liegen dat dat niet het geval was. Hij vond het ergens zelfs wel prettig om zo druk bezig te zijn, dat herinnerde hem er weer aan dat hij het ook echt ergens voor deed. Hij had Apollo gevraagd om naar het klaverveld te komen. Dat leek hem een geschikte plek om af te spreken. Hij wist eigenlijk ook niet goed waarom, maar ach wat maakte het ook uit. Er waren veel meer geschikte plekken, maar op dat moment had hij die plek uitgekozen. Toen de bomen zich om hem heen sloten haalde hij zijn handen uit zijn broekzakken en schoot hij er vandoor. De bomen vlogen aan hem voorbij terwijl hij tussen ze door zigzagde. Het was nog vroeg en veel mensen zouden er nog niet op pad zijn en zou hij er een tegen komen, dan merkte hij dat al ver van te voren. Dus dat zou wel weer goed komen. Hij rende met een boog om de school en het centrum heen in de richting van het klaverveld. Hij genoot altijd van de rust die de vroege ochtend met zich meebracht. Het was altijd heerlijk om dan een eindje te rennen, als je daar de kans voor kreeg dan. Zo als hij die kans nu weer eens kreeg. Er ontstond een glimlach om zijn lippen terwijl hij afremde, het klaverveld kwam in zicht.

Hij liep het veld op en keek even om zich heen. Apollo was er nog niet en hij voelde ook niemand anders in de buurt. Dat scheelde weer, dat betekende dat hij kon ontspannen. Hij ging in kleermakerzit zitten en legde zijn handen in zijn schoot. Hij begon weer te fluiten, hetzelfde liedje als toen hij net het huis verliet. Hij voelde zich vrolijk vandaag en dan was het niet zo lastig te bedenken, dat zijn stemming ook in zijn gefluit doorklonk. Hij keek op toen hij Apollo aan hoorde komen. Hij keek hem even aan en knikte hem toen toe. Hij stopte met fluiten en glimlachte even. “Een goedemorgen Apollo,” zei hij toen rustig.

[&Apollo]
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Apollo

Aantal berichten : 385
Punten : 1513

Character sheet
Leeftijd: 24
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: A beautiful morning   di jan 31, 2012 8:00 pm

Apollo rende in een niet te snelle tempo naar het klaverveld. Hij had vandaag afgesproken met Jasper. Hij zou Apollo gaan helpen met het beheersen van zijn gave. Eigenlijk vooral met zijn emoties, aangezien die in verband stonden met zijn gave. Hoe meer woede door zijn lijf stroomde, des te onbeheersbare zijn gave. De laatste slachtoffers van zijn gave, waren twee vampiers geweest. Ze probeerde hem te vermoorden, omdat hij samen met Liam was geweest. Een vriendelijke vampier. Maar hij had een manier gevonden om menselijke en vampier zielen uit zijn hoofd te krijgen, behalve dat van Lisa. Het ironische was geweest dat het menselijke ziel sterker bleek te zijn dan dat van een vampier. Hij had minder moeite gehad met de vampiers dan met de mensen in zijn hoofd. Een vampier vermoorden met zijn gave, deed daar in tegen wel langer als bij een mens. Apollo hoopte dat hij onderweg geen mensen zou tegen komen. Het leek hem niet gepast om voor Jasper's neus een mens aan te vallen, aangezien zij een soort van vegetarische vampiers waren. Hij hoopte dat hij vandaag veel zou leren. Hij wist dat hij er sterker van zou worden.

Jasper knikte toen hij aankwam. "Een goedemorgen Apollo" zei hij rustig. Jasper leek altijd rustig. Nou ja, altijd, hij had hem pas één keer ontmoet. "Hallo Jasper" zei Apollo enthousiast. "Hoe gaat het met je?" vroeg Apollo. "En met je famillie?". Apollo herinnerde zich vooral Esmé, zij was een aardige vrouw, die na zijn verhaal, alleen maar medelijden had getoond. "Ik heb laatst voor het eerst dierenbloed gedronken" zei Apollo. Hij vertelde er maar niet bij dat hij ook mensenbloed had gedronken. "Goed, hoe beginnen we?" vroeg hij enthousiast.
Profiel bekijken
Jasper

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: A beautiful morning   di jan 31, 2012 8:46 pm

Hij klopte naast hem toen Apollo voor hem bleef staan. “Kom zitten, anders voel ik me zo klein.” Zijn stem klonk plagerig. Hij was een stuk kwetsbaarder nou hij zat, maar hij had al lang gevoeld dat Apollo hem niks aan wilde doen. Hij leek hem daar ook niet echt het type voor om iemand te vermoorden die hem van plan was te helpen, niet als hij rustig was tenminste. Hij had Apollo natuurlijk alleen nog maar in zijn kalme staat gezien. “Zo zo dat zijn meteen veel vragen,” vervolgde hij lachend. “Met mij gaat het prima en met jou?” vroeg hij toen. “En met de rest van de Cullens gaat het volgens mij ook prima, al leven we een beetje langs elkaar heen de laatste tijd. Maar ik had het vast al lang gemerkt als er iets niet in orde was,” ging hij verder. Hij keek Apollo aan toen hij vertelde dat hij voor het eerst dierenbloed had gedronken. “Dat is heel anders hè?” Zijn blik gleed even naar de klavers voor zijn voeten. “Maar je red er wel veel mensenlevens mee,” hij praatte gewoon rustig verder. Terwijl hij ondertussen in zijn ooghoek Apollo in de gaten hield, hij volgde alles wat hij deed. Apollo zou zich daar vast wel bewust van zijn, maar dat maakte ook niks uit. Het was zijn taak om de vampier in de gaten te houden, daar had hij hem tenslotte voor gevraagd, om dat te doen. “Heb je nog veel mensen gedood naar jou ontmoeting met ons Apollo?” ging hij verder. Hij keek de jonge vampier onderzoekend aan. Toen stond hij op, zo snel Apollo vroeg wanneer ze zouden beginnen. “Nu” zei hij kort. Hij wenkte Apollo hem te volgen tot aan de rand van het klaverveld. Toen draaide hij zich weer naar hem om. “Je moet me vertellen welke emoties je opvangt,” het was geen vraag. Jasper was streng als het op jonge vampiers aankwam, maar wel rechtvaardig. Hij concentreerde zich op zijn gevoel. Hij liet de vrolijkheid door zijn lichaam stromen en liet die vermengen met de gevoelens van Apollo. Hij begon voorzichtig peilde de reactie van Apollo. Toen liet hij het verdriet diep in zijn binnenste naar Apollo stromen, een diep pijnlijk verdriet. Weer wachtte hij even totdat Apollo er mee overspoeld werd. Hij wist dat het niet makkelijk was. Dat zijn beïnvloedingen heftig konden zijn, maar dat was juist zijn bedoeling. Hij wilde weten waar het aan lag dat hij soms zijn zelfbeheersing verloor. Toen ging hij over op angst, er liep een rilling over zijn rug terwijl hij de angst van zijn oudere slachtoffers voelde. Op die manier zou Apollo het niet voelen, maar ook hij moest gevoelens oproepen als hij het een ander wilde sturen. Zijn blik boorde strak in die van Apollo toen hij hem het gevoel van woede stuurde. Woede die zich op Jasper zou moeten richten. Hij keek hem onderzoekend aan, klaar om het weer te veranderen als hij te ver gegaan was. Want dat was wat hij wilde, iets die grens overschrijden. Alleen op die manier zou hij Apollo kunnen helpen.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: A beautiful morning   di jan 31, 2012 9:17 pm

“Zo zo dat zijn meteen veel vragen” zei Jasper lachend. “Met mij gaat het prima en met jou?” vroeg hij toen. Apollo glimlachte. "Het gaat prima" zei hij. “En met de rest van de Cullens gaat het volgens mij ook prima, al leven we een beetje langs elkaar heen de laatste tijd. Maar ik had het vast al lang gemerkt als er iets niet in orde was,” ging Jasper verder. Natuurlijk, dat was Jasper's gave. Emoties aanvoelen en beheersen. Het had hem geholpen in het huis van de Cullens, toen hij zich ongemakkelijk had gevoeld. “Dat is heel anders hè?” zei Jasper over Apollo's dierenbloed ervaring. “Maar je red er wel veel mensenlevens mee" ging Jasper verder. Apollo merkte dat Jasper elke kleine beweging van hem in de gaten hield. Hij snapte het. Jonge vampiers bleken onvoorspelbaar te zijn. “Heb je nog veel mensen gedood naar jou ontmoeting met ons Apollo?” vroeg hij. Apollo schudde liegend zijn hoofd. Hij kwam hier niet om zijn bloeddorst te beheersen, maar zijn gave. Hij had geen mensen meer vermoord met zijn gave, wel twee vampiers, maar daar vroeg hij niet om. "Nu" zei Jasper toen Apollo had gevraagd wanneer hij wou beginnen.

Jasper wenkte Apollo en ze liepen samen naar het einde van het klaverveld. “Je moet me vertellen welke emoties je opvangt” zei Jasper streng. Apollo moest even glimlachen maar knikte. Toen er een stilte viel, begon Apollo zich raar te voelen. Het leek alsof hij door een achtbaan van emoties ging. Hij voelde zich eerst vrolijk. "Vrolijk" zei Apollo met een glimlach. Daarna voelde hij een pijnlijk soort verdriet. Apollo moest denken aan zijn broertje en het leek even alsof de ziel Lisa weer toegang kreeg tot zijn gedachten. Apollo kon niks zeggen. De overname van Lisa werd sterker toen hij zich angstig begon te voelen. Achter Jasper zag hij Lisa's ziel met een kille glimlach opduiken. Apollo ging met zijn handen naar zijn hoofd. "Haal het weg!" schreeuwde hij. Lisa verdween toen hij zich woedend begon te voelen. Het bekende gevoel, als zijn gave onbeheersbaar werd. Apollo's gave sloeg weer als een wilde stier om zich heen. Hij keek even naar Jasper en gebruikte zijn gave op hem, maar toen hij zich realiseerde dat Jasper hem alleen wou helpen, keek hij gauw naar een boom. Zijn gave deed zijn werk, de boom verloor al het leven en viel met een harde knal neer. "Neem de woede weg" zei Apollo kwaad.
Profiel bekijken
Jasper

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: A beautiful morning   za feb 04, 2012 8:14 am

Hij zag dat Apollo glimlachte toen hij vroeg hoe het met hem ging. Hij knikte even toen Apollo zei dat het prima met hem ging. Hij fronste even zijn wenkbrauwen toen hij vroeg of hij nog veel mensen gedood had sinds hun ontmoeting en hij merkte maar al te goed dat Apollo tegen hem loog. Je kon niet tegen hem liegen, simpelweg omdat hij die emotie oppikte. “Je mag me gerust zeggen dat je dat wel gedaan hebt Apollo.” Vervolgde hij. “Ik zou het jammer vinden maar je er niet voor veroordelen.” Ging hij verder. “Je kunt niet tegen me liegen,” Hij knipoogde even naar de jonge vampier. Toen stond hij op en liep naar de rand van het veld en wachtte totdat Apollo ook zijn kant op kwam.

Toen begon hij met het sturen van zijn emoties, de eerste benoemde Apollo nog. Hij had ook niet anders verwacht dan dat hij die wel zou vernoemen. Hij zag de stemming van Apollo veranderen terwijl hij verder ging. Hij reageerde niet toen Apollo opeens tegen hem begon te schreeuwen dat hij het weg moest halen. Hij ging stug verder hij wou weten wat er gebeurde. Daar hoefde hij niet lang op te wachten toen Apollo naar een boom keek verloor de boom alles waar de boom voor stond, voor het leven. Hij glimlachte kalm toen Apollo nog eens vroeg om te stoppen. Hij liet het kalme gevoel weer door zich heen stromen en stuurde dat naar Apollo. Zijn goudbruine ogen keken kalm in die van Apollo. “Dat gebeurt er dus, maar wat gebeurt er in jou Apollo?” vroeg hij toen. Hij liep weer naar hem toe en bleef hem aankijken. “Ik wil graag dat je eerlijk tegen me bent, want alleen op die manier kan ik je helpen.” Ging hij verder. Hij zou gaan proberen om Apollo een manier te leren om als zijn gave controle over hem nam, een ander gevoel te leren die dat zou gaan overstemmen. Hij vroeg zich af of het hem zou lukken, maar hij zou in ieder geval zijn best doen. Hij draaide zich even om naar de boom en legde die tussen de andere bomen in, alsof die omgevallen was. Anders was het een te raar gezicht, dan zou het nog al opvallen. Op deze manier niet. Hij draaide zich weer terug naar Apollo en keek hem weer aan.
Profiel bekijken
Apollo

Character sheet
Partner:

BerichtOnderwerp: Re: A beautiful morning   za feb 04, 2012 1:14 pm

Apollo zuchtte van opluchting toen de kalmte door hem heen stroomde. “Dat gebeurt er dus, maar wat gebeurt er in jou Apollo?” vroeg Jasper terwijl hij kalm naar hem toe liep. “Ik wil graag dat je eerlijk tegen me bent, want alleen op die manier kan ik je helpen.”. Apollo ging met zijn hand door zijn haar en dacht na. Terwijl hij nadacht verplaatste Jasper de omgevallen boom. Toen Jasper hem weer aankeek, gaf hij antwoord; "Ik weet het niet echt" begon hij onzeker. "Toen je me bang en verdrietig maakte, dacht ik aan mijn broertje die huilde en schreeuwde voor mijn hulp" Apollo liet even een korte stilte vallen en keek naar de grond "voordat hij levend verbrand werd." Apollo nam plaats op een boomstam en concentreerde zich even op de kalmte die Jasper door zijn lijf liet stromen. Als Jasper er niet was geweest, waren er nu meer bomen geveld. "Misschien zit er gewoon veel woede in me, omdat mijn familie gestorven is of omdat ik verder alles vergeten ben van mijn vorige leven" zei Apollo. "Zodra ik kwaad ben, kan ik makkelijker het leven uit iets halen. Als ik vrolijk ben, gaat het lastiger. Het lijkt net alsof mijn emoties en gave in verband staan. Misschien moet ik er maar mee leren leven.."
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: A beautiful morning   

A beautiful morning
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Twilight :: Zuiden :: Klaverveld-
Ga naar: